Piagam Pelanggan
1. Perkhidmatan Kaunter yang mesra akan di buka setiap hari bekerja seperti berikut:
Isnin - Khamis : Jam 8.15 pagi hingga jam 12.45 tengahari ; Jam 2.15 petang hingga 3.15 petang
Jumaat : Jam 8.15 pagi hingga jam 11.30 pagi ; Jam 2.15 petang hingga 3.15 petang
2. Semua aduan-aduan awam yang dikemukakan ke Majlis akan diambil tindakan seperti:-
A. Aduan ringan :
- Serta merta
B. Aduan sederhana serius/sederhana berat :
- Dalam masa 24 jam
Contoh : i] Pokok Tumbang
C. Aduan berat yang melebihi kos RM2,000.00 :
- (Tiga) 3 - (Tujuh) 7 hari
3. Aduan kerosakan dan penyelanggaraan Bangunan-bangunan Majlis yang telah disewakan
A. Aduan ringan :
- Serta merta
B. Aduan sederhana serius/sederhana berat :
- Dalam masa 24 jam
C. Aduan melebihi kos Rm2,000.00 :
- (Tiga) 3 - (Tujuh) 7 hari
4. Memproses Lesen Operasi yang mempunyai dokumen yang lengkap dan mematuhi syarat-syarat
A. Menjaja : (Tiga)3 hari
B. Keraian : (Satu) 1 minggu
5. Perkhidmatan Pengangkutan Sampah
A. Kawasan Perkadaran/Pejabat/Bangunan Kerajaan :
- Setiap hari
B. Rumah Persendirian :
- Dua(2) kali seminggu
C. Luar Perkadaran :
- Satu (1) kali seminggu
6. Memproses dan Melulus Pelan Pembangunan yang telah memenuhi dan mendapat kelulusan dari Lembaga Perancang Bandar :
- Tiga (3) hari
7. Memproses Dan Melulus Pelan Bangunan tertakluk kepada kehendak-kehendak jabatan-jabatan penasihat dipenuhi:
- Satu (1) minggu
8. Kekerapan/Penyelenggaraan Pembersihan Longkang di kawasan Pekan
A. Tersumbat Biasa - Satu(1) hari
B. Kerosakan Slab - Tiga (3) hari
9. Kekerapan Pembersihan Pekan, Tamu, Pasar dan Kakilima :
- Setiap hari
10. Kekerapan Pemotongan rumput di kawasan lapang dan bahu jalan mengikut zon masing-masing :
- Satu(1) kali dalam masa 2 minggu
11. Pembaikan lampu jalan di laluan Jalan Protokol:
- Serta Merta
12. Tempoh Pengeluaran Sijil Menduduki Bangunan (O.C) yang telah mematuhi syarat-syarat Jabatan Teknikal :
- Dua (2) hari
13. Pembayaran-pembayaran kepada Tuntutan oleh Pembekal, Kontraktor dan Bil-bil selepas mematuhi syarat:
- 14 hari