Bahagian Pengambilan dan Pelantikan

FAQs - Bahagian Pengambilan dan Pelantikan

Permohonan anda boleh dipertimbangkan dan atas kebenaran daripada Setiausaha Kerajaan Negeri Sabah; dan Ianya dianggap sebagai pelantikan pertama dan tidak layak/berhak menuntut mana-mana tempoh perkhidmatan, saraan dan kemudahan terdahulu.

Dokumen-dokumen yamg diperlukan adalah:

  1. salinan asal Kad Pengenalan dan Sijil Kelahiran pemohon;
  2. salinan asal sijil-sijil akademik seperti UPSR/ SRP/ SPM/ STPM/ Diploma/ Ijazah (mengikut jawatan dipohon);
  3. dokumen-dokumen lain yang diperlukan seperti Lesen Memandu dan dokumen sokongan lain;
  4. satu (1) salinan fotokopi sijil/dokumen di atas;
  5. salinan Kad Pengenalan dan Sijil Kelahiran ibu bapa yang telah disahkan benar daripada salinan asal. (salinan Kad Pengenalan dan Sijil Kelahiran hendaklah disahkan oleh Jabatan Pendaftaran Negara); dan
  6. RESUME pemohon

Anda boleh memohon dan akan dipertimbangkan mengikut syarat-syarat yang ditetapkan.

Sebarang pertanyaan lanjut hubungi kami di 088-255877

 


Kerajaan Negeri Sabah myGovernment MSC Malaysia SPA Malaysia

DASAR KESELAMATAN |   DASAR PRIVASI  |  PENAFIAN  |  NOTIS HAK CIPTA  |    PETA LAMAN
Sesuai dipapar menggunakan IE Versi 7.0 & ke atas dan Mozilla Versi 2.0 & ke atas dengan resolusi 1024 x 768. |
© Hak Milik Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sabah