AKTIVITI BAHAGIAN PENGESAHAN JAWATAN

°  Pengesahan dalam jawatan (Memilih Skim KWSP);
°  Pengesahan dalam jawatan (Memilih Skim Pencen);
°  Pelanjutan tempoh percubaan; dan
°  Pemberian taraf berpencen.

AKTIVITI BAHAGIAN PENGAMBILAN DAN PELANTIKAN

°  Pengiklanan jawatan kosong;
°  Pengendalian sesi temu duga calon / pemohon jawatan; 
°  Mengurus Pelantikan Secara Tetap / Sementara / Kontrak;
°  Penyerapan ke Jawatan Tetap;
°  Pembaharuan / Pemendekan Pelantikan Kontrak;
°  Perubahan mata gaji dalam Pelantikan Pertama;
°  Perubahan gelaran nama jawatan dalam Pelantikan Pertama; dan
°  Pelantikan semula pesara.

NILAI-NILAI BERSAMA DAN PIAGAM PELANGGAN

Nilai-Nilai Bersama

  • Profesional dalam menjalankan tugas;
  • Kerja berpasukan dalam merealisasikan matlamat SPANS; dan
  • Berintegriti dalam segala urusan dan amalan.

Piagam Pelanggan

  • Memberikan perkhidmatan yang cepat, tepat, mesra dan adil;
  • Memproses setiap urusan perkhidmatan mengikut peraturan yang berkuat kuasa; dan
  • Memastikan semua syor yang dikemukakan ke Urus Setia Suruhanjaya ini diambil tindakan dengan serta merta dan sekiranya syor tersebut teratur, Kertas Mesyuarat disediakan dalam tempoh 14 hari bekerja dan keputusan akan disampaikan kepada pelanggan dalam tempoh tidak melebihi 14 hari bekerja selepas Mesyuarat Penuh SPANS.

DASAR KUALITI DAN MOTO

Dasar Kualiti

Memberikan kepuasan kepada pelanggan dengan memberikan perkhidmatan berikut:-

  • Perkhidmatan yang cepat dan tepat;
  • Perkhidmatan yang prihatin dan mesra;
  • Perkhidmatan yang profesional;
  • Perkhidmatan yang adil dan saksama; dan
  • Pengamalan budaya kerja bermuafakat dan akauntabiliti.

Moto

Tiada yang terbaik selagi boleh dibaiki

FUNGSI DAN OBJEKTIF

Fungsi-Fungsi

  • Pelantikan;
  • Pengesahan Jawatan;
  • Pemberian Taraf Berpencen;
  • Kenaikan Pangkat;
  • Pertukaran; dan
  • Kawalan Tatatertib anggota Perkhidmatan Awam Negeri Sabah.

Objektif

Memastikan urusan pengambilan, pelantikan, perkhidmatan dan tindakan tatatertib Pegawai Awam Negeri dilaksanakan dengan adil, saksama, tepat, cepat dan efisien.

 


Kerajaan Negeri Sabah myGovernment MSC Malaysia SPA Malaysia

DASAR KESELAMATAN |   DASAR PRIVASI  |  PENAFIAN  |  NOTIS HAK CIPTA  |    PETA LAMAN
Sesuai dipapar menggunakan IE Versi 7.0 & ke atas dan Mozilla Versi 2.0 & ke atas dengan resolusi 1024 x 768. |
© Hak Milik Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sabah